El seminarista Joshua Enrique Carrillo Saldaña serà ordenat diaca aquest diumenge en una cerimònia a la Catedral de Lleida, presidida pel bisbe Salvador a partir de les set de la tarda. Joshua, que ja va rebre fa uns mesos els ministeris d'acòlit i lector, seguirà el seu camí formatiu per ser ordenat prevere abans d'acabar aquest any 2023.

D'origen mexicà, Carrillo és l'únic seminarista que té actualment la diòcesi de Lleida al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya i en els darrers mesos ha estat ajudant en la pastoral de les parròquies de Nostra Senyora de Montserrat i a les de la Unitat Pastoral de la Mare de déu del Pilar-Santa Maria Magdalena. El nou diaca també ha estat present en els diferents actes diocesans i ha col·laborat activament en les iniciatives dels grups de joves de la diòcesi.

En paraules del mateix Joshua, "per a mi aquesta vocació és exigent i bella al mateix temps. Exigeix una vida d'entrega i de servei, una vida marcada per l'oració i la caritat. Però és també una vocació que, enriquida pel do de l'Esperit Sant, és font d'alegria i de plenitud. En la meva formació per ser prevere, aquest moment és molt especial, en revifar en mi la força de l'Esperit per respondre lliurement i conscient a la crida de Déu".