Als membres del poble de Déu de la Diòcesi de Lleida

Us he enviat anteriorment algunes indicacions sobre la manera de procedir en les activitats pastorals davant del coronavirus. Com be sabeu l’evolució de la situació  provocada és molt ràpida.

La Comissió Executiva de la Conferència Episcopal espanyola ha emès una nota que us adjunto i, atenent les orientacions de les autoritats civils,

1.- Faig meva la nota de l`Executiva de la Conferència Episcopal Espanyola i determino que siguin d'estricte compliment les recomanacions que conté.

2.- Dispenso del precepte dominical,  mentre les disposicions oficials de les autoritats civils no confirmin el final de la situació, sense prejudici de la celebració eucarística particular de cada mossèn.

3.- Queden suprimides totes les activitats formatives, durant el mateix període, que es realitzin en locals de l`Església Diocesana.

4.- Demano que els temples, en l`horari ordinari, restin oberts al servei de les persones que individualment vulguin anar a pregar.

5.- Suspenc el recés quaresmal de la Catedral del dia 15 de març, així com també el dels preveres del dia 16.

6.- Constitueixo una Comissió Diocesana, mentre duri la situació tan ràpidament canviant que pateix el nostre poble per causa del coronavirus, per tal de coordinar els serveis sociocaritatius de les parròquies i comunitats cristianes.

I demano insistentment complir el que l’autoritat civil està prescrivint en cada moment i al mateix temps que, si estan al teu abast, utilitzis els mitjans electrònics més adients per a oferir la Paraula de Déu i ajudar a pregar als membres de la teva comunitat.

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida

A Lleida a catorze de març de dos mil vint