La Cúria diocesana de Lleida ha acollit aquest matí l’acte de presa de possessió dels nous vicaris del nostre Bisbat. Un acte senzill i protocolari en el qual el nou Vicari General, Mn. Lluís Sallán Abizanda, i el nou vicari Episcopal per al Clergat, Mn. Jaume Pedrós Solé, han llegit la professió de fe i han fet el jurament davant la Bíblia. Abans d’acabar també s’ha constituït el nou Consell Episcopal.

El Bisbe Salvador ha obert l’acte donant les gràcies al Vicari General sortint, Mn. Josep Antón Jové, i donant la benvinguda a la Cúria als dos vicaris nous. A continuació Mn. Jové ha donat les gràcies i ha afirmat que “m’agradaria que durant aquests tres últims anys la gent que hagi vingut a la Cúria s’hagi sentit acollida, escoltada, servida i estimada”.

Després Mn. Lluís Sallán ha fet el jurament i la professió de fe com a nou Vicari General i el Bisbe ha llegit el nomenament i li ha fet entrega. Seguidament ha fet el mateix Mn. Jaume Pedrós com a Vicari Episcopal per al Clergat. El Secretari General, Juan Luis Salinas ha llegit l’acta de Constitució del Nou Consell Episcopal format pel Bisbe, els dos vicaris i també per ell mateix que actuarà com a secretari de les reunions. Ambdós vicaris han volgut dir unes paraules. Mn. Sallán ha volgut destacar quatre paraules: agraïment, siusplau, perdó i acompanyament; mentre que Mn. Pedrós ha afirmat que “desitjo que els preveres ens sentim com una família que es té confiança i que totes les parròquies tinguin un equip parroquial perquè puguem estar al servei de l’Evangeli i seguir essent Església en sortida”.

Mn. Lluís Sallán (1947, San Esteban de Litera) és també rector de les parròquies de Cappont, delegat diocesà d’Ensenyament, professor de l’IREL i de l’ISCREB de Barcelona i arxiprest de l’Arxiprestat Seu Vella. Entre d’altres càrrecs, fou director de l’Episcopal entre 1997 i 2003.

Mn. Pedrós (1943, Artesa de Segre) és rector de Sant Pere, canonge de la Catedral, membre del Col·legi de Consultors, professor de l’IREL i director de la Casa Sacerdotal. És consiliari de diversos moviments.