Una representació de joves lleidatans va assistir el passat dissabte a la darrera trobada preparatòria de la Peregrinació Europea de Joves que tindrà lloc aquest estiu a Santiago de Compostel·la.

Més de cent responsables de les cent cinc realitats de Pastoral de Joventut que participaran en la Peregrinació Europea de Joves (PEJ) es van reunir en l'edifici Seus Sapientiae de la Conferència Episcopal a Madrid. En la reunió, l'última amb el ple de responsables de cara a la preparació de la PEJ, els responsables de joventut de diòcesi, moviments i congregacions, es va informar de l'estat del treball de les onze comissions que treballen directament en l'organització.

Concerts, festivals, oracions, catequesi, camins, actes centrals i més d'onze línies temàtiques per a més de vuitanta tallers es coordinaran a través de l'aplicació mòbil, que serà una eina bàsica per a tots els participants en la peregrinació. Servirà per a informar de tots els llocs d'allotjament o menjar, permetent l'accés a les activitats, de les quals els participants s'informaran també amb l'app. Es tracta de la primera gran aposta tecnològica per a les trobades de joves, que permetrà celebrar la PEJ sense utilitzar paper i amb tots els joves connectats i informats en tot moment del qual se celebra a la ciutat.

El responsable de la PEJ i director de la Subcomissió Episcopal per a la Joventut i la Infància de la CEE, Raúl Tinajero, es van mostrar satisfets amb la participació dels responsables, la qual cosa mostra, al seu judici, la gran aposta que s'ha fet a l'Església espanyola per a la celebració de la primera gran trobada després de la pandèmia. Un revulsiu per al treball de la pastoral juvenil en tot el país, que acollirà també alguns joves europeus de Portugal o Itàlia.

El nombre d'inscripcions, que creix cada dia, mostra la «set que tenen els joves d'aconseguir la felicitat», ha explicat Tinajero, que s'ha alegrat per la labor dels responsables de joventut, que treballen sabent que «Déu i l'Església poden estar en aqueix camí i assaciar el desig dels joves». Amb aquest mateix desig de trobada i experiència cristiana, «l'Església gallega està demostrant la seva tradició hospitalària, amb quasi cinc-cents voluntaris que ajudaran a més de deu mil joves entre el 3 i el 7 d'agost».

Estem en els últims mesos, a menys de cent dies, perquè comencen els camins a Santiago i trobar a milers de joves d'Espanya i Europa el 3 d'agost en la plaça de l'Obradoiro.