El Bisbe Salvador ha fet arribar a la comunitat cristana aquesta carta per convidar a l'apertura de la fase diocesana del Sínode.

El passat mes de maig el papa Francesc va convocar el Sínode de Bisbes a celebrar l’any 2023. En aquesta ocasió, degut al tema Per una Església sinodal: comunió, participació i missió, el mateix Papa ens ha demanat que tots els catòlics puguem donar la nostra opinió i que, com a diòcesi, participem durant aquest primer any de les reflexions sinodals i aportem les nostres conclusions.

El primer acte diocesà d’aquest Sínode serà la celebració de la Missa el diumenge, 17 d’octubre, a les 5.30 h.de la tarda, a la catedral. Així ens ho demana el Papa. Ho faran totes les diòcesis del món. Estic convençut que tots teniu prou informació al respecte i que el goig que ens transmet aquesta celebració és immens perquè ens ajudarà a fer unes comunitats, una diòcesi, més participatives, més renovades i aprofundirà en la corresponsabilitat de tots el membres del Poble de Déu.

Amb aquesta nota em poso en contacte amb tots vosaltres per invitar-vos a participar d’aquesta celebració i demano als mossens que us encoratgin a fer-vos presents a la catedral. Tenim el proper cap de setmana per avisar i animar a tothom a aquesta crida del bisbe. Hem programat aquest acte a la tarda perquè a les parròquies no n’hi han celebracions a eixa hora. En tot cas us demanem suspendre les que teniu concertades abans de les 20 hores. La finalitat d’aquesta mesura és que tots us sumeu a l’obertura diocesana del Sínode.

Crec que puc comptar amb tots vosaltres per compartir l’alegria d’aquest esdeveniment celebratiu. Tindrem ocasió també d’explicar el contingut i les indicacions que ens fa la Secretaria del Sínode per ajudar en la participació durant els propers mesos, fins al mes d’abril que clourà la fase diocesana. El Papa obrirà el Sínode al Vaticà el diumenge, dia 10. Molts ho seguiran per la televisió. Nosaltres utilitzarem aquest cap de setmana per invitar a tothom a la nostra celebració. Acomplirem les normes i mesures que les autoritats han establert per la pandèmia.