El dimarts 30 de novembre, a la sala d’actes de Càritas Diocesana de Lleida, hem celebrat la taula rodona ‘Construïm una comunitat que somia’ que ha servit per donar a conèixer la campanya institucional d’enguany i en la qual han participat persones que formen part de diversos programes que duem a terme a l’entitat. L’acte ha començat amb unes paraules del Delegat Diocesà, Joan Carles Nicuesa, en la qual ha manifestat la necessitat de què la societat “no hem de callar davant les situacions injustes i hem de ser autèntics profetes, tot denunciant-les”

Diversos cartells elaborats pels equips que formen els programes de l’entitat han mostrat quin és el seu “somni”. La importància de viure en societats justes i igualitàries, en un món on les persones migrades siguin ben acollides, que siguin les nostres veïnes i veïns. En l’àmbit laboral, perquè totes les persones tinguin un treball decent, sense temporalitat, sense discriminació i amb un salari digne. També amb horaris conciliadors i que aporti possibilitats de creixement personal.

Pel que fa a la formació, somiem en formació gratuïta, accessible per a tothom i amb possibilitats reals de trobar feina. Quan es parla d’habitatge, el programa destaca la necessitat del fet que tothom pugui gaudir d’una llar que permeti empadronar-se i adquirir drets, com la targeta sanitària perquè la convivència ens enriqueix i en ella es troba la possibilitat d'ajudar-nos mútuament. L’acte ha finalitzat amb l’actuació del cantautor Xavier Baró, que ha interpretat 'Estrella de la Sort'.

Font: Càritas Diocesana de Lleida.