La parròquia de Sant Martí de Lleida, ha acollit a la 1 de la tarda d'aquest diumenge, festa de la Santíssima Trinitat, la Missa de relleu de rector, que ha estat presidida pel bisbe de la diòcesi Salvador Giménez, concelebrant amb el prelat el rector sortint Mn. Francesc Xavier Jauset; el vicari sortint, Mn. Antoni Agelet i el nou rector Mn. Francisco José Ribas Fraguero.

El bisbe Salvador en la seva homilia s’ha referit en primer lloc a la festa de la Santíssima Trinitat: “...misteri que dóna fonament a la nostra fe trinitària”. Tanmateix ha fet esment a la celebració de la Jornada Pro Orantibus, sota el lema “Prop de Déu i del dolor del món”, que l’església celebra tots els anys en la festa de la Santíssima Trinitat. El bisbe Salvador ha demanant als fidels pregar per les religioses carmelites de la Caparrella, única comunitat de vida contemplativa a la diòcesis, a les quals ha agraït tot el bé que des de la seva vida de pregària i contemplació fan a la societat, a l’església i a la diòcesi de Lleida.

Finalment el bisbe Salvador ha volgut significar el relleu parroquial, agraint el servei del rector sortint i presentant al nou rector, a qui ha confiat la comunitat parroquial de Sant Martí i per al qual ha demanat el suport i la col·laboració del fidels. El nou rector, en unes breus paraules al finalitzar la celebració, s’ha passat a disposició dels fidels: “...per a fer entre tots que aquesta parròquia de Sant Martí sigui un referent espiritual”. Mn. Paco Ribas com és conegut entre els fidels, ha posat el seu servei com a nou rector a les mans de la Sant Josep, en l’any que li ha estat dedicat i de la Santíssima Trinitat, per haver pres possessió en el dia de la seva festa i a les mans de la mare de Déu.

A la Missa ha assistit una representació de la Casa d'Andalusia, encapçalada pel seu president Jordi Solana, de la qual el nou rector n’és assessor religiós; així com el president de la Federació de Cases Regionals de Lleida, Cosme Garcia i el vicepresident de l'AVV de Jaume I Jordi Curcó, en representació de l’entitat veïnal del barri i el regidor de la Paeria, Paco Cerdà.

Mn. Francisco José Ribas, que ha estat rector de la Granadella, Aitona, Seròs i darrerament rector d’Alguaire i Almenar, és canonge de la Catedral de Lleida i consiliari de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes.