El dimarts dia 3 de maig es van reunir, el Consell de Presbiteri, i a la tarda, el Consell Diocesà de Pastoral. El Consell de Presbiteri reuneix a un grup de preveres i religiosos, que són arxiprestes i representants de tot el presbiteri de Lleida, juntament amb el Bisbe i els seus col·laboradors directes. El Consell de Pastoral agrupa a un grup de laics responsables de Delegacions i Àrees Diocesanes, juntament amb arxiprestes, Bisbe i col·laboradors.
Ambdós consells van tractar un tema únic que és la immediata Assemblea Diocesana d’enguany, que se celebrarà el dia 28 de maig de 9.30 del matí a 13.30 h. El treball del consell va versar en estudiar, aportar i complementar un document base que ha elaborat el Bisbe Salvador i que serà compartit el dia de l’Assemblea Diocesana, com a punt de reflexió en la mateixa.
Amb les aportacions que es facin el mateix dia de l’Assemblea, s’elaborarà un document definitiu que serà presentat a la Diòcesi com a Pla Pastoral pels cursos vinents, el dia 22 de setembre, dia de l’Enviament Diocesà.