El passat dia 16 de novembre va tenir lloc a Madrid la reunió anual de la xarxa interdiocesana de comerç just de Càritas Espanyola.

Van estar presents 16 Càritas Diocesanes que tenen un projecte de Comerç Just, com un medi per millorar les condicions de vida de les persones des del treball en el lloc que cadascú viu, entre elles Càritas Diocesana de Lleida.

A la reunió es va reflexionar sobre les diferents maneres de portar a terme els projectes de Comerç Just en cada una de les diòcesis representades i les dificultats que ens anem trobant en el dia a dia. Entre altres iniciatives, les Càritas Diocesanes van explicar les activitats que es porten a terme a universitats, a instituts i a escoles, així com l'experiència dels mercats en les mateixes parròquies.

Després vam tenir una ponència amb el títol "Reptes i desafiaments del Comerç Just" impartida per Marta Lozano Sabroso, directora de la Junta Directiva de la Coordinadora Estatal de Comerç Just.

Lozano ens va fer un repàs de la a situació del comerç internacional per veure el context en què estem vivim i després va parlar dels reptes del comerç just. Entre d'altres va destacar les vendes en els grans supermercats en detriment de les petites botigues, la falta de coneixement de què significa el comerç just i la situació de les persones que estan realitzant aquest treball en els països empobrits.

També va destacar que el comerç just no és una finalitat en si mateix, sinó una manera d'estar en el món i una manera de fer activisme pel canvi de l'economia. Vam estar repassant els reptes que teníem des de Càritas i com el comerç just pot ajudar a la cooperació fraterna i com aquesta acció de Càritas pot ajudar a les persones que viuen en països empobrits.

A les quatre de la tarda vam  acabar la reunió i cadascú va marxar cap a casa amb més il·lusió i ganes per construir una societat més justa.

Equip de Comerç Just de Càritas Diocesana de Lleida.