El bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo i Artigas, ha mort aquest dijous, dia 31 de març, a l’edat de 75 anys. La missa exequial tindrà lloc aquest proper dilluns, dia 4 d’abril, a dos quarts de dotze del matí, a la Catedral de Girona.

Nascut a Torrelles de Foix el dia 26 de juny de 1946, va rebre l’orde del presbiterat a la basílica de Santa Maria de Vilafranca del Penedès l’any 1973, parròquia de la qual va ser coadjutor fins a l’any 1980, juntament amb la parròquia de la Santíssima Trinitat de la mateixa localitat, a l’arxidiòcesi de Barcelona.

El 1980 va ser nomenat rector de la parròquia de Sant Sadurní d’Anoia, on va fundar una cooperativa que va edificar setanta habitatges socials. El mateix any va ser nomenat arxiprest de l’Anoia. Entre 1982 i 1986 va ser el consiliari diocesà del Moviment Familiar Rural i dels Joves Rurals JARC.

Mons. Pardo va participar en el Concili Provincial Tarraconense com a membre de la comissió diocesana per a la preparació, a Barcelona, i també com a membre d’una ponència. Entre 1993 i 2006 va exercir el càrrec de director del Centre d’Estudis Pastorals de les diòcesis de Catalunya.

Per altra banda, la tasca com a rector de parròquia va continuar entre 1993 i 1996 a Monistrol d’Anoia i entre 1997 i 2004 a la parròquia de Sant Esteve de Granollers. Els darrers càrrecs que va ocupar a l’arxidiòcesi de Barcelona van ser els d’arxiprest de Granollers, entre 1999 i 2004, i el de vicari episcopal del Vallès Oriental, entre 2001 i 2004.

L’any 2004, amb la creació de la diòcesi de Terrassa, va ser nomenat vicari general de pastoral i delegat episcopal per a l’economia. A més, va ser membre del Consell presbiteral, del Consell pastoral diocesà, del Consell per als afers econòmics i del Col·legi de Consultors.

El dia 16 de juliol de 2008, Francesc Pardo rebia el nomenament del papa Benet XVI com a bisbe de la diòcesi de Girona, rebent l’ordenació episcopal el dia 19 d’octubre d’aquell mateix any a la Catedral de Girona.

Des del seu nomenament, Mons. Pardo va ser responsable d’Apostolat Seglar i Pastoral Obrera de la Conferència Episcopal Tarraconense entre 2009 i 2011 i de la pastoral de joventut entre 2009 i 2018. Actualment, era el bisbe delegat del Secretariat Interdiocesà de Conservació i Promoció de l’Art Sagrat i el coordinador de les reunions interdiocesanes de delegats i responsables d’economia de la CET i, en el marc de la Conferència Episcopal Espanyola, formava part del Consell d’Economia i de la Comissió Episcopal per a la Pastoral Social i la promoció humana.

L’any passat, en complir els 75 anys d’edat, el bisbe Francesc va presentar, com és preceptiu, la seva renúncia al càrrec.

Reposi en la pau de Crist.