Aquest diumenge, a les 10.50, “Signes dels temps” comença una nova temporada amb una entrevista a Dolores Cabello, monja jesuïtina al servei dels temporers d’Alcarràs, i l’emissió d’un reportatge sobre la visió de futur del Museu de Lleida Diocesà i Comarcal.

El programa presentat i dirigit per Montserrat Esteve, entrevista la monja Dolores Cabello, que des de Càritas parroquial d’Alcarràs i diocesana de Lleida ajuda intensament els temporers sense papers que malviuen en un assentament o al carrer.

A Càritas parroquial d’Alcarràs ofereixen pisos, suport emocional i social i acompanyament en tot el procés fins a aconseguir regularitzar la seva situació. “Tenen gana, fred, i no paren de lluitar per poder treballar. El pitjor de tot és aconseguir un contracte d’un any per treballar al camp. Això és molt difícil”, comenta Dolores. El programa també donarà a conèixer el testimoni de dos temporers, l’Amadu i el Yarri, i les reflexions de Joan Viñas, voluntari i expatró d’Arrels Sant Ignasi.

A més, Josep Giralt, director del Museu de Lleida Diocesà i Comarcal, explica com el museu mira al futur, malgrat el dol per les obres d’art sacre que van marxar a l’Aragó per ordre judicial. “Volem continuar explicant aquesta zona fronterera on els estudiants de la Franja venen als instituts de Lleida o els malalts del Campell venen a l’Arnau de Vilanova. I malgrat els sotracs estem en disposició que la gent pugui gaudir del Museu”, comenta Giralt.

I Meritxell Cano, conservadora del museu, parla de l’exposició de les Sales del Gòtic, que s’ha remodelat, i on s’hi poden veure algunes obres cedides pel MNAC. La reforma d’aquest espai ha comportat també revisar el discurs museològic i aconseguir un museu més accessible a la diversitat.

El programa

Signes dels temps” és un dels programes més veterans de TV3, amb 35 anys d’emissió. Des del març del 2020 es presenta amb un nou format dirigit i presentat per la periodista Montserrat Esteve, amb Agustí Vila de realitzador, Imma Segarra de productora, Joan Grané d’ajudant de realització, Roser Costa a la producció, Eulàlia Tort a la redacció i Àngels Serres a la documentació.

El programa vol ser un espai de reflexió obert i pròxim sobre l'actualitat de l'Església, amb protagonistes d'aquí i d'arreu del món que treballen per defensar els drets humans, la cultura de la pau i la no-violència, l'espiritualitat, la justícia social i la sostenibilitat del planeta. “Signes dels temps” tracta temes pròxims a la realitat quotidiana, tenint en compte els valors cristians, i posa en valor el sentit de la vida religiosa en una societat cada cop més secularitzada. A més, amplia la mirada cap a l’ecumenisme, el diàleg interreligiós i la saviesa de les tradicions.