Miquel Pueyo, paer en cap de l’ajuntament de Lleida, ha visitat aquest dimarts la nova botiga de Comerç Just que gestionem conjuntament amb Intermón Oxfam. Rafael Allepuz, director de l’entitat, ha acompanyat l’alcalde en la recepció, en què també hi ha assistit Manolo Díaz, responsable del programa de Comerç Just de Càritas Diocesana Lleida, Pilar Garcia, coordinadora d’Intermón Oxfam a Lleida i la regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro.

La trobada ha servit per posar de manifest el compromís de les dues entitats amb la justícia social i per mostrar la seva importància en el context actual. Des de l’alcaldia s’ha exposat l’interès de fer de Lleida una autèntica ciutat de comerç just i responsable que permeti col·laborar amb el desenvolupament dels països del Sud. Rafael Allepuz també ha remarcat la importància de la implicació del voluntariat en projectes com aquest, sense el qual seria gairebé impossible tirar-los endavant.

Aquest establiment, obert des del passat mes de desembre al número 19 del carrer Doctor Fleming, vol representar un nou impuls per a un consum responsable i per a la promoció dels productes de comerç just entre la població lleidatana. D’aquesta manera, des de Càritas Diocesana de Lleida pretenem enfortir un sistema de comerç solidari i alternatiu al convencional que persegueix la lluita contra la pobresa. Així mateix, reforcem el paper del voluntariat com una autèntica força per un canvi social.