Les entitats de la Xarxa d'Entitats Cristianes d'Acció Social i Caritativa del Bisbat de Lleida no tanquen a l'estiu. Al contrari, la seva activitat i l'atenció als més vulnerables s'intensifiquen per pal·liar els efectes de la pandèmia.

Càritas Diocesana de Lleida davant d'un estiu que es preveu atípic, segueix en marxa amb la majoria de programes que duem a terme al llarg de l'any. Recentment, s'ha reprès el funcionament dels programes de voluntariat, amb entrevistes presencials amb cita prèvia, per tal de cobrir el servei de recepció a l'entitat i el projecte de temporers que s'ha iniciat amb Arrels Sant Ignasi.

També el programa de formació segueix el seu curs a través de la proposta formativa que s'ha ofert des de Càritas Espanyola. Així mateix, els programes d'Acollida Social, Atenció al Fet Migratori i CECAS també segueixen funcionant amb total normalitat, amb visites presencials i sempre amb cita prèvia i les mesures de seguretat convenients.

La resta de programes, tant Habitatges com Acollida Laboral, mantenen les seves tasques habituals. Les Càritas Parroquials seguiran donant resposta arreu del territori al llarg de tot l'estiu per cobrir les necessitats de les persones i les famílies que s'atenen.

Salesians Sant Jordi segueix amb totes les seves activitats. El CRAE i els pisos d'emancipació tenen totes les seves places cobertes. El Servei d'inserció sociolaboral segueix amb la dinàmica de cercar i buscar feines a la temporada d'estiu i amb bon ritme.

L'espai Jove segueix oferint sessions d'alfabetització i assessorament jurídic. I finalment oferim dos Casals d'estiu a partir dels Serveis d'intervenció socioeducativa per als joves més vulnerables: al matí per als més petits i a la tarda pels més grans de dotze anys. Uns 90 infants i joves del barri de la Bordeta.

L'associació de Caritat de Sant Vicenç de Paül, durant aquest estiu, continuaran donant aliments a les famílies del Centre Històric, que vénen derivades dels serveis socials de l'Ajuntament. Gràcies als diners rebuts del Fons Diocesà de la Covid-19, els mesos de juliol i agost podran abastir-se de productes frescos.

També han gestionat i becat a 19 nens i nenes, del servei de Reforç Escolar, perquè puguin fer Casals d'Estiu "Vacances per Créixer" a la Fundació Verge Blanca.

La Fundació Obra Mercedària de Lleida està tornant a la nova normalitat, el passat 8 de juny els treballadors de l'entitat van poder entrar al Centre Penitenciari però arran del confinament de la comarca del Segrià s'han tornat a suspendre les visites al Centre Penitenciari.

Tot això, aquest estiu es mantenen les activitats amb els interns del Pis d'Acollida.

Per la seva banda, Arrels-Sant Ignasi obrirà un casal d'estiu a l'agost al barri del Secà de Sant Pere, amb un grup de monitores i monitors del centre d'esplai La Plaça.

Aquesta iniciativa espera atendre 40 infants, distribuïts en activitats setmanals on cada setmana passaran 10 nens i nenes. A més, l'entitat reforçarà el servei d'aliments de la Botigueta per a persones nouvingudes.

L'estiu 2020 a les Llars del Seminari es preveu amb gran activitat tenint en compte, principalment, el casal d'estiu que s'ha preparat perquè els infants puguin gaudir del temps d'oci.

Les intervencions individuals es continuaran duent a terme seguint les indicacions i les mesures necessàries. En referència a la CoPar (Comissió Participativa formada per totes les famílies de les Llars i l'equip tècnic) es realitzarà en línia per garantir la continuïtat d'aquesta eina fonamental.

Les Obres Socials Maristes durant l'estiu ofereixen els casals d'estiu de dilluns a divendres per a 110 infants i joves (entre 6 i 16 anys). Els casals també contemplen l'àpat del dinar. A la vegada, l'entitat manté el Projecte Trampolí, de formació i alfabetització, per a joves menors no acompanyats. Tot això ho fan al barri de La Mariola al SIS municipal Pas a Pas i al SIS Calidoscopi.

Cal recordar que Arrels Sant Ignasi i Càritas Diocesana de Lleida, s'implicaran en l'atenció a les persones temporeres a través dels serveis d'acollida i menjador que s'ofereixen als pavellons 3 i 4 de Fira de Lleida gràcies a un acord amb l'Ajuntament de Lleida.