La segona jornada del Congrés de Laics “Poble de Déu en Sortida” va estar dedicada als quatre itineraris i la presentació d'experiències i testimoniatges. Els congressistes el dissabte 15 de febrer van treballar per separat, reunits en diferents grups temàtics.

Un dia per a recórrer “quatre” camins

Els itineraris són l'eix central del Congrés. Es tracta de “camins” que van recórrer els congressistes per a aprofundir en quatre claus que permeten concretar la vocació i missió dels fidels laics: primer anunci, acompanyament, processos formatius i presència en la vida pública. S'iniciaran amb una breu ponència per a emmarcar cadascun d'ells. Van seguir amb la presentació d'experiències relacionades amb quaranta línies temàtiques (deu per itinerari), acompanyades de testimoniatges de persones que les estan protagonitzant.

Tot això permetrà oferir una visió de la resposta que s'està donant per part de realitats de l'Església espanyola en diòcesis, parròquies, associacions i moviments a les necessitats detectades amb cadascuna d'aquestes línies temàtiques.

Grups temàtics

Les sessions del matí i la tarda s'organitzen de la mateixa manera, perquè cada

congressista pugui seguir els dos itineraris que ha triat prèviament. El recorregut s'iniciarà en quatre grups de 500 persones. En cadascun s'oferirà una xerrada sobre cadascun dels quatre itineraris. La segona fase serà l'exposició de les experiències i testimoniatges de les 40 línies temàtiques del congrés, on participaran 50 persones per cada línia.

Posteriorment va haver-hi 80 grups de reflexió, de 25 persones en cadascun. En aquests grups van debatre entorn de tres preguntes per a arribar a conclusions pràctiques després del congrés: Quines actituds hem de convertir? Quins processos hem d'activar? Quins projectes podem proposar?

Aquest segon dia del Congrés Laics 2020 va estar amenitzat amb música en cadascun dels descansos. Actuaran diferents grups de músics catòlics contemporanis coordinats per Jesús Cabello, David Santafé i Unai Quirós.

També la jornada es va tancar amb música. A les 21.30 hores va començar un concert amb les actuacions de Grilex, Hakuna, Olga Martínez, Gaby Soñer, Chito Morales (Brots d'Olivera i Fermín Negre (IXCIS), Bombaii, Començar el dia, María Vasán, Sara i Mingos, Toño Casado, Unai Quirós, Jesús Cabello i Mabelé, la cançó de la qual “Missió” s'ha convertit en l'himne del congrés de Laics.