El matí del dissabte 30 de novembre, abans de començar l’Advent, ens vam trobar els religiosos de les diferents comunitats de la diòcesis de LLEIDA, al Santuari de Santa Teresina. La comunitat dels Carmelites ens acolliren molt bé a casa seva. Organitzava el recés d’advent la Delegació Diocesana de Vida Consagrada.

Després de l’acolliment i d’un generós esmorzar, la doctora Montserrat Esquerda, delegada diocesana de Pastoral de la Salut i membre del Consell Tècnic de l’IREL, va fer una xerrada molt interessant sobre “L’acompanyament del sanador ferit” que ens va ajudar a reflexionar a tots. Es va propiciar un diàleg enriquidor. Va acabar la ponència amb el següent pensament de Sant Agustí: “Lo que hagas, hazlo de tal manera que a quien hablas, oyéndote, CREA, creyendo, ESPERE y esperando, AME.”

Després d’una estona de pregària personal, vam compartir la celebració de l’Eucaristia a la nova capella del Santuari.

El pare Josep Castellà, de la comunitat dels Carmelites, ens va parlar de la nova capella, de la voluntat de fer referència amb una escultura molt adient dedicada als pares de santa Teresina, les persones que la van apropar a la pregària i a l’amor a Jesús i als germans, els seus primers evangelitzadors..., ens va explicar també el perquè de l’arquitectura de capella.

Penso que va ser un matí per a recordar amb gratitud i senzillesa de cor!

Gna. Mª Cristina Barreda Merino, ctsj.