El dilluns dia 16 de juny ha tingut lloc la reunió d’aquest organisme format pels dos vicaris, el secretari-canceller, el 6 preveres arxiprestes, el rector del seminari, i altres preveres escollits directament pel Bisbe, i que té com a missió aconsellar al Pastor de la Diòcesi en aquells temes que ell

consideri conveni.

Concretament en aquesta darrera reunió del curs s’ha valorat la passada Assemblea Diocesana. En aquest sentit va haver-hi unanimitat en considerar que aquesta havia estat molt positiva tant en el seu contingut, com en la dinàmica i la participació dels assistents.

Un altre punt tractat ha estat el tema de la futura implantació de la figura dels laics i laiques animadors de pastoral, que és una de les prioritats que el Bisbe Joan impulsa i que fou ratificada en la passada Assemblea Diocesana.

En línies generals els preveres assistents a la reunio constaten que hi ha un ample sector de persones que estan disposades a acollir aquests animadors i animadores de pastoral com una de les respostes que Déu en demana donar avui. Es manifestà també,però, la realitat que existeixen persones que no ho veuen clar. En tot cas es posà de manifest un consens ampli que és moment de fer passos concrets i poder enviar animadors i animadores pastorals en aquelles unitats parroquials i àmbits pastorals que estiguin disposats a acollir-los, i respectar els que encara no estan preparades per fer-ho.

A les dues es clogué la reunió per celebrar un àpat fratern.