El dia 18 de juny, dimecres, els directors de les Càritas diocesanes de Lleida, Solsona i Urgell hem presentat conjuntament les respectives memòries.

De les dades presentades cal destacar que

el programa d’acollida i els ajuts d’assistència han augmentat un 43 %, així com el d’infància, família i adolescència que ho ha fet en un 29 %.

Les persones ateses entres les tres Càritas han estat 16.175, quatre més que en el 2012. Els resultats econòmics mostren que entre les tres Càritas han invertit en l’atenció socio-caritativa un total de 3.020.717 €.

En els comentaris finals, els responsables d’aquesta institució eclesial han assenyalat, entre altres qüestions, que els protagonistes principal de Càritas són les persones i que a més d’assistir-les miren d'acompanyar-les integralment.

També denuncien que, en general, no s’estan aprenent les lliçons d’aquesta crisi i que l’Estat no ha sabut respondre correctament, no perquè no hi hagin recursos sinó perquè no s’utilitzen bé.

Així mateix, alerten que les persones que estan atenent van entrant en una situació de cronificació de llur problemàtica social.

Concretament presentem la memòria sencera de Càritas Diocesana de Lleida en document adjunt.