Episcopat Lleida
Anys inicial-final del mandat com a bisbe de Lleida:
2007-2008

El dia 8 de març de 2007, es va fer públic el seu nomenament com a Administrador Apostòlic del Bisbat de Lleida, sense deixar de ser titular de la seva Diòcesi de Tortosa, càrrec que va desenvolupar fins l'any 2008, en ser nomenat bisbe de Lleida Mons. Joan Piris.

Nasqué a València el dia 23 de gener de 1948; però aviat va anar a viure a Sagunt (València). El setembre de 1966 ingressà al Seminari Metropolità de València. Fou ordenat Sacerdot per l’arquebisbe Mons. García Lahiguera el dia 23 de juny de 1974.

Fou Coadjutor de la parròquia de Sant Jaume, de Montcada, fins a l'any 1976, quan fou nomenat Prefecte d'Estudis del Seminari Menor de Xàtiva.

El 1978 és nomenat Consiliari Diocesà del Moviment Júnior d'AC.

Durant els anys 1979-1982 estudià a la Pontifícia Universitat Salesiana de Roma, i es llicencià en Ciències de l'Educació, especialitat Catequètica.

El 1982, l’arquebisbe Mons. Roca Cabanella el nomenà Delegat Diocesà de Catequesi. L'any 1987 és nomenat Capellà i Director Espiritual del Reial Col·legi-Seminari de Corpus Christi de València.

De l'any 1990 al 1992 ha estat Vicari Episcopal de la Vicaria núm. 5, Llíria-Carretera de Madrid.

L'any 1992, obtingué el Doctorat en Ciències de l'Educació, especialitat catequètica, a la Pontifícia Universitat Salesiana de Roma.

El Sant Pare Joan Pau II el nomenà Bisbe d'Eivissa el dia 26 de maig de 1992, i fou consagrat Bisbe el dia 6 de setembre del mateix any.

El dia 5 de setembre de 1997 fou nomenat Bisbe de Tortosa; prengué possessió el dia 26 d'octubre de 1997.

El 16 de novembre de 2012 fou nomenat bisbe de Mallorca.

A la Conferencia Episcopal Española ha estat Vicepresident de la Comissió d’Ensenyament i Catequesi i President de la subcomissió de Catequesi. Actualment és el President de la Comissió d’Apostolat Seglar.

Ha publicat nombrosos instruments didàctics, llibres i quaderns de treballs per a la catequesi d'infància i joventut, i per la formació dels catequistes.