Unes 250 persones es van donar cita el passat 28 de maig a la Casa de l’Església en el marc de l'Assemblea diocesana del nostre bisbat. Els eixos principals de la trobada van ser la presentació del resum de la fase diocesana del Sínode sobre la Sinodalitat que pròximament el Bisbat farà arribar a la Conferència Episcopal Espanyola i que hem treballat durant aquest curs; així com el resum del pla d'actuació Pastoral que porta en vigor dos anys. Els assistents, mitjançant un treball en grups, van marcar les línies a seguir pròximament en aquesta nova etapa en una jornada plena de retrobaments.

L’Assemblea va començar recordant les persones que durant la pandèmia ens han deixat i en especial del qui fins fa poques setmanes fou el delegat de Mitjans de Comunicació del bisbat, Miquel Angel Martín. La presentació fou a càrrec de Joan Carles Nicuesa delegat de la Pastoral Caritativa i Social del Bisbat, i el Bisbe Salvador qui va donar la benvinguda als participants.

En un ambient de Sidonalitat, es va desenvolupar la pregària, tot recordant altre cop la pandèmia, la guerra, la fam i enmig de tanta incertesa, una Església que es posa en camí a la vora de tota la gent, en especial dels que menys tenen i amb un fons de confiança i abandó en el bon Déu.

Seguidament, Antonieta Mateus va presentar el resum del tota la reflexió duta a terme, per moviments, entitats i parròquies de la nostra diòcesi en la fase diocesana del treball sinodal encarregat pel Papa Francesc.

Tot seguit el Vicari General de la diòcesi, Mn. Lluís Sallán, va recordar la tasca feta en l'àmbit d'aplicació del Pla Pastoral de la diòcesi els darrers dos anys, finalitzant amb l'afirmació "Evangelitzar, Missió de tots".

A continuació, va ser el moment del treball per grups, segons els arxiprestats, tot reflexionant sobre les prioritats a seguir pel pròxim curs en la nostra diòcesi.

Posteriorment es va fer un buidatge de les aportacions fetes. El nostre Bisbe, Salvador Giménez va cloure l’acte amb un missatge encoratjador i esperançat. I va anunciar tres dates importants per a tota la Diòcesi per al proper curs: El 22 de setembre, se celebrarà l’Enviament dels agents de pastoral; el 4 d’abril del 2023, serà la Missa  crismal i el 27 de maig, l’Assemblea Diocesana del proper any.