El bisbe Salvador ha enviat una carta on convida a participar a l'Assemblea Diocesana 2023, que se celebrarà el proper 27 de maig a la Casa de l'Església-Acadèmia Mariana.

Estimats diocesans:

Em fa goig d’anunciar-vos la convocatòria de l’ASSEMBLEA DIOCESANA d’aquest curs pastoral, que se celebrarà el dissabte dia 27 d’aquest mes a la Casa de l’Església de Lleida. Igualment, convidar a tothom a participar en aquest important esdeveniment, laics, membres de Vida Consagrada, diaques i preveres.

Tots coneixeu la història de les assemblees que cada any ens convoca el Bisbe al final de curs i que tant de bé pastoral han fet per a les comunitats de la diòcesi. Junts hem elaborat els successius plans de pastoral, hem intentat complir amb les diferents sessions de treball al llarg de cada curs concloent amb una gran Assemblea en què ens reunim tots per pregar, per dialogar i per valorar la tasca pastoral.

L’Assemblea d’enguany té un bell títol que emmarca el contingut general del dia, PARRÒQUIA SINODAL, CAMÍ DE FUTUR, i que fa referència al procés sinodal al qual ens crida el Papa Francesc. Recordeu que la de l’any passat ja es va centrar en l’aportació de la nostra diòcesi al conjunt de les altres que formen la Conferència Episcopal Espanyola i el fruit de les quals es va presentar en un document general com a aportació a l’etapa continental. Ara, la ponència central estarà a càrrec de Mons. VICENTE JIMÉNEZ ZAMORA, Arquebisbe emèrit de Saragossa i escollit com a membre de la pròpia conferència per a les diferents etapes del mencionat Sínode. És un profund coneixedor del món parroquial i diocesà, és un gran i pràctic comunicador i, al mateix temps, ha participat en la redacció dels continguts-base que es proposaran al Papa per a futures orientacions i decisions aplicables a tota l’Església.

No insisteixo més en la importància d’aquest esdeveniment diocesà. Nomé desitjo, i així ho demano al Senyor, que hi hagi una assistència nombrosa (com sempre ha sigut) que permeti afrontar amb esperança el futur de la nostra diòcesi.

Rebeu tots la meva salutació i benedicció

+Salvador Giménez
Bisbe de Lleida