El bisbe de Lleida Salvador va beneir la tarda de Dilluns Sant a l’església de la Sang, un nou pas per a la Processó del Sant Enterrament que representa l’encontre de Jesús Portant la Creu amb la seva mare Maria, que sortirà en la processó del Sant Enterrament, que tindrà lloc a les 9 del vespre de Divendres Sant.

El nou conjunt escultòric recupera d’alguna manera el pas ja històric del quart dolor de la Mare de Déu, que havia desfilat en la processó del Dolors fins la Guerra Civil, obra de l’escultor anomenat “el sagristanet”. Ha estat col·locat damunt del pas que antigament servia per a treure en processó la imatge del Natzarè amb el Cirineu, pertanyent a l’antiga confraria del Terciaris Franciscans, avui desapareguda, si bé dites imatges han quedat exposades en la capella del Peu del Romeu amb motiu de la Setmana Santa.

El bisbe, ha estat acompanyat en la benedicció pel consiliari religiós de la congregació de la Sang Mn. Jaume Melcior; el prior seglar Jesús Rodríguez i congregants de la Sang i d’altres confraries de Lleida.

Les impressionats talles de fusta per a vestir i de mida natural, han estat realitzades pel Taller RufinoIglesias de Sevilla, a càrrec dels escultors i restauradors Manuel Pedro Franco Rufino i Patricia Iglesia Orta, als quals la congregació de la Sang de Lleida va encomanar ja fa dos anys les imatges. La pandèmia per una banda va alentí la seva execució i per l’altra la vaga de transports impedí que les talles arribessin abans a la nostra ciutat.

El bisbe de Lleida ha beneït també una tercera imatge, la de Sant Joan evangelista, que completa el conjunt del pas dedicat a Maria Reina dels Màrtirs, representant a la Mare de Jesús acompanyada per Joan Baptista quan Joan rep a Maria com a Mare. La imatge és d’estil noucentista, com la de la Verge de la qual n’és autor l’escultor Joan Mayné.

El nou pas i la imatge de Sant Joan poden contemplar-se en l’exposició dels set passos de la Processó del sant Enterrament que s’ha organitzat a l’església de la Sang amb motiu de la Setmana Santa i que romandrà oberta al públic totes les tardes fins Dimecres Sant.

El bisbe Salvador va agrair l’esforç de la congregació de la Sang per conservar i alhora millorar la Processó del Sant Enterrament, com a expressió de fe i religiositat popular de la Setmana Santa de Lleida.