La tarda del dimecres 7 d’abril ha entregat la seva ànima al Senyor mossèn Jacint Cotonat Cerqueda.

Mn. Jacint Cotonat Cerqueda, fill de Teresa i de José, va néixer a Caregue (Lleida) el 4 de juliol de 1942. Una setmana després va ser batejat a l’església parroquial del seu poble natal, i sis anys després rebé en el mateix lloc el sagrament de la confirmació. Al 1953 va iniciar els estudis eclesiàstics que finalitzà dotze anys després. El 12 de juny de 1965 va ser ordenat prevere per Mons. Aurelio del Pino Gómez a la Capella Major del Seminari Diocesà. Posteriorment va obtenir el títol de Llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció Historia) per la Universitat Autònoma de Barcelona i el de Màster en Arxivística de la Universitat de Lleida (1995).

Començà el seu ministeri com a coadjutor, durant un any, de la parròquia de la Sagrada Família de Lleida. Tot seguit passà, també com a coadjutor, a la parròquia de Sant Pau durant quatre anys.

Al 1970 va ser nomenat ecònom de la parròquia de Roda d’Isàbena i encarregat d’Esdolonada, Pobla de Roda, Serraduy i Monte de Roda (1970-73). Entre 1971-73 va ser Arxiprest de Roda d’Isàbena.

Entre 1973 i 1990 va desenvolupar el seu ministeri a la parròquia de la Verge dels Pobres de Lleida. Tot seguit va ser rector de Sant Josep Obrer durant catorze anys, assumint el servei a la Capella del Cementiri, càrrec que ha mantingut fins uns mesos abans de la seva mort.

Fou adscrit a la Unitat Pastoral de Sant Josep Obrer i Sant Agustí (2004-2007). Capellà de la Residència Miraculosa des del 2007, i adscrit (2007-12) a Sant Llorenç i Sant Andreu. Al 2009 va ser nomenat canonge encarregat de l’Arxiu Capitular de la Santa Església Catedral de Lleida.

A més a més, ha desenvolupat els encàrrecs següents:

- Professor de Formació Religiosa del Col·legi Sant Jordi de Lleida (1976-87)
- Prof. de Religió i Moral Catòlica del IFP Angel Montesinos de Lleida (1986-91)
- Auxiliar de l’Arxiu Diocesà (1992-2003)
- Director de la Biblioteca del Seminari Diocesà de Lleida (2002-03)
- Vicepresident de la Comissió diocesana per a la informació de les causes de
beatificació dels sacerdots i laics morts en ocasió de la persecució religiosa de
1936-39
- Arxiver de la Cúria Diocesana, amb l’encàrrec d’iniciar la informatització de
l’Arxiu Diocesà
- Delegat diocesà de la “Mutualidad del Clero Español” des del 2007.

Mn. Jacint Cotonat Cerqueda va morir el dia 7 d’abril de 2021, als 78 anys d’edat i 56 de sacerdoci, residint a la Casa Sacerdotal de Lleida, per descansar en la Pau del Senyor gaudint de la seva Glòria eterna.

Al cel sigui.

El funeral tindrà lloc a les 11:00 hores del divendres, 9 d'abril, a la Catedral de Lleida.