Tipus
Prop de vosaltres (Bisbe Salvador)
Autoria
Producció
Data publicació:
dg., 09/10/2023

Estimats diocesans:

De les actituds de l’anterior escrit, als continguts de l’actual. Tots dos conformen un mateix desig d’afrontar el nou curs amb aprofitament i amb corresponsabilitat.

Dues són las referències, el Sínode dels Bisbes (octubre de 2023), convocat pel Papa i el Pla Diocesà de Pastoral (2020-2024) que han sigut estudiats en múltiples reunions a tots els nivells. Tan un com l’altre ens afecten i marquen el camí per transitar amb garantia buscant la universalitat i la unitat.

Des dels primers moments de la convocatòria sinodal hi ha hagut un gran interès per col·laborar amb aquest esdeveniment universal. Es van rebre i distribuir materials i qüestionaris que van facilitar el treball i les respostes. Molts han participat en els dos darrers anys aportant els seus punts de vista als tres nivells en què s’ha viscut aquest procés: el diocesà, el de la Conferència Episcopal Espanyola amb el complement de l’espai continental, per acabar amb la trobada del Vaticà del proper octubre.

Respecte al Pla Diocesà, ha estat la guia per a la nostra acció pastoral en totes les dimensions de la vida eclesial. S’han intentat proposar alguns objectius amb uns mitjans a l’abast de tothom per aconseguir unes comunitats acollidores i missioneres. Fixant-nos en els materials que acompanyaven les dues iniciatives, hi ha hagut moltes sessions de treball de tots els sectors pastorals (parròquies, moviments, institucions) que han possibilitat rics diàlegs, amplis encontres i comprensió mútua entre les sensibilitats que hi ha entre nosaltres.

El resultat d’aquest treball s’ha sintetitzat, després de passar pel Consell de Presbiteri i del Consell Diocesà de Pastoral, en unes poques pàgines per distribuir entre els membres de les diferents comunitats amb una mirada a l’interior de l’Església i una altra a l’exterior. És el servei que ens correspon per cohesionar i convertir-nos i, també, per evangelitzar. Resumim:

Las dues prioritats per aquest curs són: 1ª.- Renovació / formació i 2ª.- Evangelització / corresponsabilitat. En la primera voldríem adoptar una mirada nova davant la realitat eclesial i socio-cultural en què vivim els cristians, conjugant tres verbs: escoltar la veu de l’entorn; contemplar aquesta realitat amb la mirada de l’Evangeli; reflexionar per a un major creixement en la fe i un constant anunci del missatge de Jesús. A la segona, ens hi obliga a tots els batejats a complir el mandat del Senyor quan ens envia al món sencer, al mateix temps ens disposa a ser complementaris (no adversaris) en la distribució de les tasques pastorals.

Ens comprometem amb dos objetius: Animar a totes les comunitats a una gestió de les seves tasques aplicant l’esperit sinodal; impulsar des de les Àrees de Pastoral espais adequats per compartir, orientar i ajudar en el camí de l’acollida i de l’anunci.

El fulletó explicatiu s’acaba amb un suggerent títol que persegueix desenvolupar tot el ue hem fit abans: Mitjans i recursos suggerits a l’Assemblea Diocesana (el passat 27 de maig) per integrar els objectius i caminar cap a les prioritats previstes. Proposa accions concretes en els quatre àmbits que necessita la comunitat cristiana: la formació, la corresponsabilitat, l’evangelització i l’espiritualitat. Són accions fàcilment realitzables si compten amb la participació del major nombre de persones i comunitats. És per tot plegat que convido a tothom a participar de forma activa en cadascun dels esdeveniments que s’organitzin al llarg d’aquest curs.

Amb la meva benedicció i afecte

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida.

AdjuntMida
PDF icon 33. Glossa 10 setembre.pdf94.42 KB