Recepció dels sagraments d’iniciació cristiana a la Catedral de Lleida.

El quart diumenge de Pasqua, 29 d’abril, “Diumenge del Bon Pastor”,  a la Catedral de Lleida, quinze catecúmens han rebut els “Sagraments d’iniciació cristiana” .

És el resultat de la tasca del Secretariat Diocesà per al Servei del Catecumenat, que va iniciar el seu camí cap a l’octubre de l’any passat i que durant aquests darrers mesos ha procedit a facilitar als aspirants l’estudi del catecisme de l’Església, duent a terme la seva preparació doctrinal.L’acte es va iniciar a dos quarts de vuit de la tarda en el curs de la missa conventual de la Catedral, presidida en aquesta ocasió pel Bisbe Joan. Seguint les normes del RICA (Ritual d’iniciació dels catecúmens adults), es procedí primerament a la presentació, davant  la comunitat creient, dels cinc catequistes encarregats de la instrucció religiosa dels candidats. En el moment de l’ofertori, Mons Piris impartí, de forma consecutiva, el baptisme i la confirmació als quinze catecúmens que, voluntàriament, havien sol·licitat la seva incorporació a l’Església. Tretze han estat preparats en la Parròquia de la Mare de Déu del Carme i dos, en la de Sant Andreu.

El solemne ritus va tenir lloc després de l’homilia dominical, amb la processó dels catecúmens fins al baptisteri, el bateig individual i el retorn a l’altar major, moment en el qual es revestiren de túnica blanca, la qual conservaren fins el final de l’Eucaristia.

Seguidament i en el mateix presbiteri, amb la imposició de les mans sobre els neòfits per part del Bisbe Joan i de tots els preveres assistents a l’acte, -Capítol Catedral i altres sacerdots diocesans-, el Prelat  pronuncià  l’oració específica d’invocació a l’Esperit Sant sobre ells i, a continuació, impartí de forma individual el Sagrament de la Confirmació.

Prosseguí la santa missa i, en el moment de l’Eucaristia, els ja plenament incorporats a Crist, junt amb els seus padrins,  reberen, sota les dues espècies, la Sagrada Comunió. L’acte s’acabà  amb la benedicció solemne pronunciada per Mons. Piris, el qual, després del “Regina Coeli”, conversà amb tot el grup mentre es prenien les fotos de rigor. Va haver-hi felicitacions efusives per la tasca realitzada en aquest nou camp d’apostolat i missió, al Rector de la Parròquia de la Mare de Déu del Carme, Mn. Joan Mora, i al de Sant Andreu, Mn. Daniel Turmo, Director del Secretariat Diocesà per al Servei del Catecumenat.