El sacerdot D. José María Gil Tamayo ha estat elegit Secretari General de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) pel quinquenni 2013-2018. El nomenament ha tingut lloc en el marc de la CII Assemblea Plenària que se celebra a Madrid del 18 al 22 de novembre (vídeo anunciant el nomenament i biografia).

Gil Tamayo substitueix en el càrrec al bisbe auxiliar de Madrid, Mons. D. Juan Antonio Martínez Camino, secretari general i portaveu de la CEE durant els dos últims quinquennis, qui va ser triat el 18 de juny de 2003 i reelegit per al càrrec el 26 de novembre de 2008. Per atenir-se a l'establert en els estatuts i perquè no es produís cap anomalia jurídica en el procés de l'elecció, Mons. Martínez Camino va renunciar al càrrec immediatament abans de les votacions. El seu mandat concloïa dins de sis dies, el 26 de novembre.

La Comissió Permanent ha presentat en la mateixa sessió de l'Assemblea Plenària una terna de candidats composta pel D. José María Gil Tamayo; Mons. D. Ginés Ramón García Beltrán, i Mons. D. César Augusto Franco Martínez. Els dos primers van ser presentats amb l'aval de més de deu bisbes, i després votats també per la Comissió Permanent.

Després d'una primera votació de sondeig, s'ha procedit a la votació definitiva en la qual, en primer escrutini, ha estat triat amb 48 vots. Mons. D. Ginés Román García Beltrán ha obtingut 17 vots, i Mons. D. César Augusto Franco Martínez, 12 vots; a més de 2 vots en blanc.