La responsable de l’equip de Desenvolupament i Sensibilització de Càritas Espanyola, Eva San Martín, va ser l’encarregada de presentar a Lleida el 28 d’octubre la nova campanya institucional que pel trienni 2014-17 pensa desenvolupar aquesta entitat diocesana d’acció caritativa i social. Abans d’iniciar-se l’acte va concedir una entrevista a la Delegació de Mitjans de Comunicació del Bisbat on ens va explicar els trets diferencials de la campanya “Estima i Viu la Justícia” (Veure vídeo).

La sala d’actes de la delegació diocesana de Càritas es va quedar petita per escoltar a Eva San Martín, que va venir a explicar la nova campanya de l’entitat per tot l’Estat espanyol.

Abans que la responsable de l’equip de Desenvolupament i Sensibilització prengués la paraula, la van precedir el gerent de Càritas a Lleida, Josep Anton de la Fuente; el director, Ramon Baró, i el mateix bisbe Joan, que va voler recolzar la iniciativa amb la seva presencia.

La campanya “Estima i Viu la Justícia” és una invitació a construir una fraternitat compromesa que té arrel en la nostra condició comuna de ser persones d’una sola família humana, tots els membres de la qual, fills i filles de Déu, tenen la mateixa dignitat i els mateixos drets.

Seguint el missatge del papa Francesc que a través de l’Evangelii Gaudium ens diu que estem cridats a desitjar, buscar i cuidar el bé dels altres, en aquest primer any de la campanya se’ns pregunta Què has fet amb el teu germà?

Aquesta pregunta, que passa a ser el sublema de la campanya, no és cap judici, sinó una crida urgent que ens interpel•la i ens rescata de ser còmplices en la indolència. És una crida a viure bolcats en la realitat que vivim, en la de les persones que veuen retallades cada dia els seus drets, i que busca commoure’ns i moure’ns davant les injustícies quotidianes d’un estil de vida còmode i superficial.

Eva San Martin va destacar que els objectius de la campanya són bàsicament quatre:

-Sensibilitzar i incidir sobre la urgència de recuperar com a valor la dignitat de totes les persones i l’exercici dels drets bàsics i fonamentals, en especial els de les persones que viuen en situació de més pobresa i vulnerabilitat.

-Animar i comunicar els missatges de Càritas des de l’esperança que es genera en les persones que participen en els projectes socials que l’entitat desenvolupa, esperança que constitueix el motor veritable transformador de la nostra societat.

-Denunciar les injustícies des de la tasca d’eradicar la fam i la pobresa en el món, tant en la seva dimensió nacional com internacional.

-Animar la comunitat cristiana a implicar-se més i a participar més activament en l’anunci de l’esperança i en la denúncia de la injustícia, i que es faci més propera i present mitjançant el seu testimoniatge en els diferents àmbits socials i públics.

Adjuntem un recull de premsa dels mitjans locals sobre lapresentació del a campanya.

AdjuntMida
PDF icon LM pag 11.pdf224.55 KB